Test in zgodovina jadrnice Elan 333

Prva jadrnica Elan 333 je bila splovljena že davnega leta 1998. V časih, ko proizvajalci še niso menjavali modelov vsako leto. Projektiral jo je Elanov hišni navtični arhitekt Rob Humphreys in to tako odlično, da so prve spremembe na jadrnici naredili šele leta 2003, torej pet let kasneje in jo nespremenjeno izdelovali vse do leta 2007, ko jo je nadomestila 340-ica. V obdobju desetih let so izdelali in prodali okoli 500 teh jadrnic, kar je zelo dober dosežek.

Koncept,

Ker so glavne značilnosti te izjemno popularne jadrnice, ki so jo izdelovali tako dolgo in jo tudi uspešno prodajali? Elan 333 je bila v osnovi družinska hitra jadrnica v kateri je izredno dobro uspel kompromis med hitrostjo, udobnostjo in varnostjo. Slabih deset in pol metra dolga jadrnica, je na palubi nudila obilo prostora. Ozka streha kabine omogoča preprost prehod na premec, medtem ko kokpit nudi veliko prostora posadki. Krmarsko kolo se nahaja v zadnjem delu kopita tik ppred prehodom  na kopalno ploščad. Zanimiva je postavitev škote, katere drsnik je vpet pred vhod v kabino. S tem je omogočeno lažje  rokovanje trimerju glavnega jadra, slabost pa je ta , da je posadka, ki upravlja z jadri, razporejena po celem kokpitu. Torej cela posadka sodeluje pri plovbi. Jadrnica Elan 333 je bila koncipirana predvsem za odlično jadranje in to je bila tista prednost, zaradi katere je bila tako uspešna. Na mnogih turističnih regatah, je bila neulovljiva za konkurenco. Ob tem je imela idealno urejeno notranjust, ki prav v ničemer ni zaostajala za opremljenostjo mnogo počasnejših jadrnic.

Če podrobno pogledamo v notranjost vidimo klasičen in najbolj logičen razpored prostorov. Premčna spalna kabina za dve osebi, salon čez celo širino jadrnice s sredinsko postavljeno postavljeno zložljivo mizo, ki omogoča salon spremeniti v posteljo, levo postavljena velika  in z velikim številom omaric obogatena kotna kuhinja, njen nasproti udoben navigacijski kotiček in v zadnjem delu jadrnice na levem boku udobna spalnica. Na desni kopalnica, ki ima posebenoddelek za odcejanje mokre jadralne opreme, kar je pri teh dolžinah jadrnic prava redkost. Pregled tehničnih detajlov pričnimo najprej pri laminatu. Celoten trup je iz polnega ročno položenega laminata, ki je zaradi tega nekoliko težji, ko so trupi izdelani po modernejših vakumskih tehnologijah, vendar je tak tudi izredno odporen na staranje. Paluba je delno iz sendvič laminata polnjenega z balzo za boljšo zvočno in termoizolacijo. Vsa  palubna oprema je od svetovno najbolj priznanih izdelovalcev. Palubna oprema je bila do leta 2004 Lewmar, kasneje Harken, motor do leta 2004 Yanmar, kasneje Volvo s saildrivom. Jambor je skozi vsa leta Seldenov.

Roko na srce, doslej še nihče ni »pogruntal« boljše razporeditve v razredu deset metrskih jadrnic – kvečjemu slabše se pojavljajo.

Povzeto po reviji Navtikakapital